How to save a life.

Hejsan. Jag hade tänkt att tipsa er om hur jag hanterar sockersuget. Kom bara ihåg att detta är mina tips och det kanske inte funkar för alla men för mig gör det det.

Har ni ett stort sockerberoende? I så fall så ska ni först veta att sockerberoende inte bara uppstår genom godis, chips och sånt utan också genom vitt bröd, sockriga flingor och pasta som inte är fullkorn osv. Byt ut de produkterna mot grovt bröd, fullkorns pasta och osockriga flingor och så. Sen har jag också ett knep. Jag har bestämt mig för att inte äta vitt bröd (eftersom jag får ont i magen av det) och godis och sådant. Visst jag köper godis ca 1 gång i månaden. Annars äter jag mörk chokald, torkad frukt och nötter på lördagar.
Sedan har jag också ett nytt knep jag har för att inte äta godis. Jag har en liten (ca 1 cm) godis björn som jag fick av Izzi en gång, jag skulle egentligen äta upp den men jag sparade den. Den sitter på mitt nattduksbord och när jag blir sugen på något sött så pratar jag med godisbjörnen (haha detta låter knäppt jag vet..). Jag säger att jag inte vill luras av honom eller hans vänner (godis, läsk, chokald osv) och att han bara vill att jag ska äta upp honom så jag blir beroende. Sen går jag ner och tar en frukt. Det hjälper mig att motstå godis och sådant..
Jag är knäpp, det vet jag. Men jag har funnit mitt knep och då är jag glad för det.



Gammal bild.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0