Älskade morfar.

Idag är det 6 år sen världens
bästa morfar lämnade jorden.
Hans fötter lyfte från marken.
Han är hos Gud nu, han är med
gud och alla änglar.
han är trygg där, det vet jag.
Jag vet att du förändrade mångas liv,
för du var livets glädje.
Det var du som gjorde allt dött levande igen.
Jag var bara nio år när du flyttade till gud.
Jag var liten men jag kommer i håg det så väl.
Mamma åkte upp till dig i Skövde.
Vi fick inte hänga med,
men du var med morfar tills hans sista andetag.
Jag är så glad att min mamma fick en sådan underbar far.
Du var allas barnbarns bästa morfar.
Även fast du är borta så vet jag att du är närvarande just nu.
Du ser vad jag skriver, du läser det.
Du är med mig i skolan, hemma, när jag är med vänner, när jag är själv,
när jag är glad och när jag är ledsen.
Du är min skyddsängel.
När solen är framme är det du, du symboliserar solen för mig.
Du lyser upp allt det mörka.
Du gör min dag lite lättare att leva.
Jag kommer fälla tårar idag, för jag saknar dig så!
Jag önskar så att du fanns här, att du inte var så sjuk som du var.
Men samtidigt gråter jag av att jag är glad för att du inte behövde plågas.
Du somnade in som törnrosa.
Du är min älskade morfar.
I mitt rum idag ska det brinna ett ljus och framför ljuset ska det stå ett kort på dig.
Ljuset ska brinna hela dagen, för att jag tänker på dig extra mycket idag.


Jag älskar dig, nu då och för alltid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0